prof. dr hab. Leszek Sokołowski (przewodniczący) 

AM Gdańsk

Gry na kontrabasie uczył się w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia w Białymstoku w klasie Ryszarda Kukiełki. Studia muzyczne kontynuował w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (obecnie: Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) Filia w Białymstoku u Michała Stadnickiego. Dyplom pod
kierunkiem prof. Andrzeja Mysińskiego uzyskał w 1985 r. Następnie swoje umiejętności doskonalił na kursie mistrzowskim w Salzburgu w klasie prof. Klausa Stolla - pierwszego kontrabasisty Filharmonii Berlińskiej.

Obecnie jest profesorem klasy kontrabasu w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina oraz Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku. Jest też kontrabasistą (I głos) Opery i Filharmonii Podlaskiej. Prowadzi działalność koncertową współpracując z Kwartetem Camerata, a także Kwartetem
Polskim Deutsche Oper Berlin. Jest kierownikiem i założycielem orkiestry kameralnej „Sinfonia Academica”.

W latach 1996-2012 pełnił na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku funkcję dziekana i prodziekana. W kwietniu 2009 r. otrzymał tytuł Profesora Sztuk Muzycznych nadany przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polski.

 

dr hab. Jan Kotula

AM Katowice

Ukończył z wyróżnieniem katowicką Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w klasie kontrabasu prof. Waldemara Tamowskiego. Laureat II nagrody na IV Ogólnopolskim Konkursie Kontrabasowym im. Adama Bronisława Ciechańskiego w Poznaniu (1997) i III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Kontrabasowym w Markneukirchen (1999).

Pierwszy kontrabasista i solista Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Jako kameralista, solista i członek orkiestry występuje w kraju i za granicą. W roli solisty występował z Orkiestrą Kameralną AUKSO, Akademicką Orkiestrą Symfoniczną, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia i Orkiestrą Kameralną Capella Bydgostiensis. Pracował z dyrygentami: Janem Wincentym Hawlem, Zdzisławem Szostakiem, José Marią Florêncio i Markiem Mosiem. Współpracuje z Kwartetem Śląskim. Ma na swym koncie nagrania radiowe i płytowe. 

W roku 2012, w ramach Międzynarodowego Festiwalu Śląska Jesień Gitarowa, wraz ze światowej sławy gitarzystą Kazuhito Yamashitą uczestniczył w europejskim prawykonaniu koncertu na kontrabas, gitarę i orkiestrę japońskiej kompozytorki Keiko Fujiie. W zeszłym sezonie artystycznym wystąpił jako solista u boku wybitnego amerykańskiego saksofonisty Brandforda Marsalisa wraz z towarzyszeniem Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach pod dyrekcja Aleksandra Humali w ramach Festiwalu Zaduszki Jazzowe w NOSPR.

W roku 2013 pracował w zespole eksperckim Departamentu Szkolnictwa Artystycznego nad stworzeniem nowej podstawy programowej dla szkół muzycznych I i II stopnia. Otrzymał liczne nagrody za działalność pedagogiczną, m.in. Nagroda Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej, dwukrotnie Nagrodę Rektorską macierzystej uczelni. Prowadzi klasy mistrzowskie na Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Łańcucie i Zimowej Akademii Muzyki w Lusławicach. Juror ogólnopolskich konkursów kontrabasowych. Regularnie prowadzi seminaria metodyczne w ramach Ogólnopolskich Spotkań Kontrabasowych w Mielcu.

Posiada tytuł doktora habilitowanego i pracuje na stanowisku adiunkta w katowickiej uczelni, a jego studenci odnoszą liczne sukcesy na międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach kontrabasowych.

 

dr Donat Zamiara

UMFC Warszawa

Donat Zamiara jest muzykiem urodzonym w Gnieźnie. Swoją przygodę z kontrabasem rozpoczął w wieku piętnastu lat, jak uczeń Państwowego Liceum Muzycznego im. M. Karłowicza w Poznaniu, w klasie kontrabasu mgr Przemysława Rotengrubera. Pod jego okiem zdobył swoje pierwsze laury konkursowe (Elbląg 1997). Następnie studiował w klasie kontrabasu Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, pod opieką prof. Piotra Czerwińskiego. Studia te ukończył w 2003 dyplomem z wyróżnieniem.
Już w 2002 roku podejmuje pracę w Teatrze Wielkim im. St. Moniuszki w Poznaniu, gdzie po trzech latach obejmuje stanowisko solisty i kierownika grupy. Jednocześnie rozpoczyna pracę pedagogiczną w Szkole Muzycznej I i II stopnia w Koninie, a w 2005 w Zespole Szkół Muzycznych w Poznaniu. 

W 2007 zostaje laureatem III nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Kontrabasowym im. A. B. Ciechańskiego, a cztery lata później otrzymuje IV nagrodę na IV Międzynarodowym Konkursie Kontrabasowym im. S. Kusewickiego. Cały czas pogłębia swoją wiedzę i umiejętności pod okiem koncertmistrza wiolonczel poznańskiej Opery, Arkadiusza Broniewskiego. Uczy się także kunsztu pedagogicznego od tak uznanych nauczycieli jak Adam Kotula, Grzegorz Skórka czy Jacek Kicman.

W 2013 roku zostaje przyjęty, w wyniku wygranego konkursu, na stanowisko asystenta w macierzystej uczelni, gdzie pięć lat później otrzymuje stopień doktora. 

Działalność koncertowa obejmuje zarówno koncerty solowe, z towarzyszeniem fortepianu, jak i orkiestry. W tym ostatnim przypadku Donat miał przyjemność i zaszczyt występować kilkukrotnie z Orkiestrą Teatru Wielkiego w Poznaniu, m. in pod dyrekcją Maestro Gabriela Chmury, a także z Orkiestrą Kameralną i Symfoniczną AM w Poznaniu. Wraz z poznańskim kompozytorem, Dominikiem Pukiem, udało się Donatowi doprowadzić, w 2019 roku, do prawykonania z orkiestrą Koncertu na kontrabas i orkiestrę op.12 T. Z. Kasserna, utworu pierwotnie dedykowanemu Adamowi Bronisławowi Ciechańskiemu.

Jako pedagog spełnia się także prowadząc klasę kontrabasu w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Gnieźnie. Natomiast zdecydowanym przełomem w pracy zawodowej muzyka i pedagoga było wygranie konkursu na stanowisko adiunkta na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Lista laureatów Konkursów Ogólnopolskich, którzy są uczniami bądź studentami Donata Zamiary to kilkanaście nazwisk. Oprócz tego muzyk jest zapraszany jak juror konkursów ogólnopolskich, przesłuchań CEA, czy wykładowca kursów kontrabasowych. Sam również organizuje wszelkiego rodzaju kursy i szkolenia, na które zaprasza wybitnych wykładowców zarówno z Polski jak i spoza granic naszego kraju, by wspomnieć Dana Styffe, Thierry’ego Barbe czy Catalina Rotaru.

Ponadto w 2013 roku, wraz ze swoim przyjacielem i kolegą z grupy kontrabasów Teatru Wielkiego, Michałem Francuzikiem, powołał do życia blog kontrabasowy GrajNisko.pl

 

mgr Ireneusz Szela (sekretarz JURY)

PSM I i II st. Mielec

 cea logo    psm logo2
Copyright © 2020 Polskie Spotkania Kontrabasowe - Projekt strony: Konrad Sosiński